Hoppa till innehållet

🎁 BEGRÄNSAD KVANTITET: Köp en resväska och få en gratis nackkudde (värde: 349 DKK)

Varukorg

Din varukorg är tom

Garanti

En bra garanti är viktig eftersom den ger dig trygghet när du handlar hos oss. Vi erbjuder därför alltid 5 års garanti på våra Journeylife Travel Pro resväskor. Vi vill sälja dig en resväska som kan hålla i många år. Du kan förvänta dig lång livslängd med våra resväskor eftersom de är tillverkade av bra material.

Vad täcker vår 5 års garanti?

  • Garantin täcker produktionsfel på material och delar (hjul, dragkedja, handtag och liknande).
  • Garantin täcker normalt inte slitage på produkten eller dess delar.

5 års garantin gäller från inköpsdatumet. Om den inköpta resväskan inte längre produceras och säljs, kommer du att få en liknande resväska i samma prisklass med minst samma kvalitet.

Resväskan skadad under flygbolagets hantering?

När du lämnar ditt bagage vid incheckningen på flygplatsen, upphör garantin tillfälligt och träder först i kraft igen när du har hämtat ditt bagage vid bagagebandet på destinationen.

Om ditt bagage blir skadat, men det sker under flygbolagets hantering, är det flygbolaget som är ansvarigt för att ersätta bagaget.

Skapa en PIR-rapport (Property Irregularity Report)

Om ditt bagage blir skadat under flygbolagets hantering är det viktigt att du skapar en PIR-rapport (Property Irregularity Report) på flygplatsen, eftersom det är ditt bevis för att ditt bagage har blivit skadat. Vi rekommenderar alltid att du skapar denna rapport så snart du landat, eftersom denna rapport måste göras inom sju dagar och den kan bara göras på flygplatsen. Upptäcker du skadan först när du kommer hem måste du faktiskt gå tillbaka till flygplatsen för att skapa denna rapport.

Du måste sedan anmäla skadan till ditt flygbolag inom sju dagar. Kom ihåg att göra det skriftligt, eftersom det är ditt bevis för att du har anmält skadan. Din anmälan måste inkludera PIR-rapporten som du fick på flygplatsen.

Flygbolaget är ansvarigt för att täcka din skadade resväska och eventuellt andra skadade saker. Detta sker antingen genom köp av en ny resväska eller reparation av den gamla.

Flygbolaget är inte skyldigt att täcka repor, skråmor eller bucklor.

Använd din garanti hos oss

Om din resväska inte har gått sönder under flygbolagets hantering är vi ansvariga för att täcka din skadade resväska.

För att göra anspråk på din garanti hos oss måste du skicka ett mail till support@journeylife.se med bilder på den skadade resväskan samt en beskrivning av hur och när skadan har inträffat. Vi kommer sedan att bedöma om produkten kan repareras eller om du behöver en ny. Om den berörda resväskan inte längre säljs kommer du att få en liknande.

OBS: Det är viktigt att reklamationer sker via mail, både för din och vår skull, eftersom vi båda har ett skriftligt bevis. Du ska därför inte använda telefonen eller livechatten för reklamationer.