Handelsvillkor
Företagsinformation
Journeylife.se ägs och drivs av:
TL Company ApS
Org.nr: DK-43848119
Adress: Torstedalle 144, 8700 Horsens, Danmark
E-post: support@journeylife.se
Betalning
Journeylife.se accepterar onlinebetalningar med Visa, Mastercard, Paypal, Apple Pay och Klarna.
Betalningen dras från ditt konto när den fysiska varan har skickats, om inte annat är överenskommet eller framgår av din beställning.
Alla priser anges i SEK och inkluderar moms.
Journeylife.se använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll.
Webbplatsen använder också SSL-kryptering.
Leverans
Leveranstiden för din beställning är 1-3 arbetsdagar.
Journeylife.se skickar beställningar med PostNord (ombud eller hemleverans).
Fraktkostnaden beräknas baserat på vikt.
Du kan välja mellan leverans till ombud eller hemleverans beroende på PostNords alternativ.
Du får alltid ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket.
Ångerrätt
Det finns 30 dagars full returrätt på varor köpta på webbplatsen, om inte annat är överenskommet eller framgår av din beställning.
Den 30-dagarsperioden börjar den dag då beställningen levereras.
Eventuella returkostnader betalas av dig.
Önskan om att utnyttja ångerrätten ska meddelas oss senast 30 dagar efter leveransen och vara oss tillhanda senast 30 dagar efter att vi har informerats om ditt utnyttjande av ångerrätten.
Önskan om att använda utnyttja ångerrätten ska skickas via e-post till support@journeylife.se. I meddelandet ska det tydligt framgå att du önskar att utnyttja ångerrätten.
Du kan också använda vår returportal som du hittar via denna länk.
Eventuella returkostnader betalar du själv. Om du använder vår returportal är priset för en returetikett endast 59 SEK.
Förlängd retur i samband med julklappar: Har du lagt en beställning efter den 1 november, får du förlängd returrätt till och med den 15 januari 2026.
Varans skick vid retur
Du har rätt att undersöka varan för att fastställa dess art, egenskaper och funktion.
Om varan hanterats mer än nödvändigt kan värdeminskning uppstå. Journeylife.se bedömer varans skick vid retur.
Reklamationsrätt
Som konsument har du enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara i 3 år från inköpsdatum.
Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts — normalt inom 2 månader.
Vid godkänd reklamation ersätter vi returfrakten och åtgärdar felet genom reparation eller omleverans (ny vara).
Reklamationsrätten gäller inte om felet beror på felaktig eller onormal användning.
Vid retur, kontakta företaget:
TL Company ApS
Torstedalle 144, 8700 Horsens
TEL: +45 70 60 33 21
Reklamationer accepteras inte om de skickas mot postförskott.
Klagomöjligheter
Om vi inte lyckas lösa ett ärende kan du vända dig till:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Danmark
Klagomål kan lämnas via: https://kpo.naevneneshus.dk
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
https://www.arn.se/
ARN prövar tvister mellan konsumenter och företag.
EU:s ODR-plattform:
http://ec.europa.eu/odr
Ange vår e-post: support@journeylife.se
Handelsvillkoren är senast uppdaterade den 17 november 2025.
